ارزش غذایی قارچ و پیشگیری از بیماری

قارچ برای بدن بسیار ارزشمند است و چنان چه تمام فاکتورهایی که برای پرورش قارچ مورد نیاز است مانند تجهیزات پرورش قارچ به خوبی و درستی رعایت شود قارچی تولید می شود که مصرف آن برای بدن مفید و خواص درمانی فراوانی هم دارد .

از عوامل مهمی که برای تولید قارچ نیاز است کمپوست قارچ است که می توان بهترین نوع کمپوست قارچ را از شرکت هایی که در زمینه ی فروش کمپوست قارچ در حال فعالیت هستند خریداری کرد .

ازخاصیت هایی که برای قارچ وجود دارد خواص ضد سرطانی آن است و قارچ هم مانند سبزیجات و میوه ها دارای مقدار زیادی آنتی اکسیدان است که برای سرطان موثر است هم چنین قارچ دارای ماده ی معدنی سلنیوم است که کمتر میوه و سبزی دارای این ماده ی معدنی است . سلنیوم اهمیت بسیار زیادی در آنزیم های کبد می گذارد و جلوی التهاب را به میزان زیادی می گیرد و در پیشگیری از سرطان و کاهش رشد تومورهای سرطانی تاثیر بسزایی دارد .

 

کمپوست قارچ

به دلیل فیبر گلوگز پایینی که این ماده ی ارزشمند دارد خوردن آن به افرادی که دچار قند خون هستند توصیه می شود .

وجود فیبر ، پتاسیم و سدیمی که در قارچ وجود دارد برای قلب بسیار سودمند است و سدیم و پتاسیمی که در قارچ هست برای سلامت افرادی که دارای فشار خون هستند خوب بوده و مصرف قارچ می تواند در تنظیم فشار خون بالای افرادی که مبتلا به فشار خون هستند کمک کننده باشد .

قارچ به دلیل وجود فیبری که در آن وجود دارد در کنترل وزن تاثیر گذار است و همان گونه که می دانیم وجود فیبر در ماده ی غذایی سبب می شود که فرد احساس سیری کند و از اشتهای فرد برای خوردن کم می کند .

لازم است که قارچ مورد نیاز خود را از فروشگاه های معتبر تهیه کنیم چرا که قارچ های وحشی  ای وجود دارد که به صورت خودرو می رویند و این نوع از قارچ ها به دلیل داشتن فلزات سنگین و مواد سمی خطرناکی که دارند برای سلامتی مضر هستند پس بهتر است که قارچ های مورد نیاز خود را  از مغازه ها و فروشگاه هایی که دارای اعتبار هستند خریداری کنیم .

قارچ ها دارای مقدار زیادی پروتئین هستند که بعضی افراد معتقند میتوان به جای گوشت استفاده کرد. یعنی کسانی که نمیتوانند گوشت مصرف کنند برای دریافت پروتئین از قارچ استفاده کنند ولی از نظر کارشناسان و اغلب دکتران به هیچ عنوان قارچ نمیتواند جایگزین گوشت باشد.

برای افراد گیاه خوار قارچ یک منبع مغذی است و دارای ویتامین و پروتئین های بسیاری است . ولی این موضوع را فراموش نکنید که بهتر است قارچ حتما پخته شود بعد مصرف شود. خوردن قارچ به صورت خام کار اشتباهی است زیرا ممکن است مواد و سمومی که در کمپوست قارچ هست وارد قارچ شده باشد  که فقط با حرارت دیدن از بین میرود.

وجود فیتات در مواد غذایی سبب می شود که جذب آهن و مواد معدنی در بدن کم شود ، خوشبختانه قارچ فیتات ندارد و همین باعث می شود که جذب آهن قارچ بسیار زیاد باشد .

مصرف قارچ در دوران بارداری به علت پیشگیری از بیماری هایی که ممکن است برای مادر به وجود بیاید توصیه می شود .

 

کمپوست قارچ

 

همان گونه که می دانیم در طول دوران بارداری خطر ابتلا به دیابت و فشار خون برای مادر وجود دارد در صورتی که مصرف قارچ می تواند در کاهش ابتلا به دیابت و فشار خون موثر باشد .

مقدار زیادی از قارچ را آب و فیبر تشکیل می دهد بنابراین مصرف درست قارچ توسط زنان باردار می تواند در کنترل وزن و اضافه وزن جلوگیری کند .

امکان ابتلای زنان باردار به عفونت های ویروسی به دلیل اینکه ایمنی بدن آن ها پایین می آید بیشتر از افراد عادی است بنابراین استفاده از قارچ می تواند بدن زنان باردار را در برابر عفونت ویروسی حفاظت کند .

قارچ سرشار از ویتامین D و ویتامینB    است که جز ویتامین هایی هستند که برای بدن بسیار مفید هستند .

البته به دلیل اینکه قارچ دیر هضم است توصیه می شود که کسانی که سابقه ی معده درد دارند در خوردن قارچ احتیاط کنند .

تمام این موارد خواص و تاثیری است که مصرف قارچ برای بدن و جلوگیری از بیماری ها دارد بنابرین لازم است تمام کسانی که در زمینه ی پرورش قارچ در حال فعالیت هستند از بهترین تجهیزات پرورش قارچ استفاده کنند تا بتوانند قارچی خوب را بهره برداری کنند .

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *