تاثیر دمای بالا بر فرآیند های تولید کمپوست قارچ دکمه ای

 

اثر دما بر کیفیت کمپوست می توان از دو جنبه اصلی بررسی کرد

  1. اثر بیولوژیکی : که بر سرعت هیدرولیز و همچنین سرعت اکسیداسیون تاثیر می گذارد2
  2. اثرات فیزیکی شیمایی : که بر تعادل و همچنین انتقال دما در کمپوستاین فرآیند ها با فساد میکروبی سرعت می گیرند از فرآیندهای شیمیایی ، گرما و دی اکسید کربن حاصل می شود و گرمای حاصل شده توسط فرآیندهای فیزیکی مصرف می شود.گرمای تولید شده در یک کیلوگرم ماده خشک (سلولز)می تواند موجب تبخیر حدود 6 کیلوگرم آب شده ، و 1.6 کیلوگرم دی اکسید کربن تولید کند .
  3. اما در فرآیند های بی هوازی گرمای کمتری حدود 20 درصد به ازاء یک کیلوگرم تولید می میکرربی هوازی ها مشابه اند،زیرا فرآیندهای بی هوازی در شرایط هوازی در سطوح ماکرو اتفاق می افتد، حتی تولیدCH4 در فاز 2 و بیوجرم میکروبی تا فاز 3 افزایش می یابد و پیچیدگی در سطح شیمایی و زیر آناتومیک هنوز ناشناخته است. نتیجه پایانی اینکه باکتری در فاز 1، و قارچ گرمادوست در فاز 2 ، ومیسیلیوم در فاز 3 منجر به باردهی می شود.
  4. کیفیت کمپوست خوب ،نتیجه فرآیند بیوشیمیایی است که ماده اصلی به واسطه باکتری های گرمادوست ، اکتینو میست ها و قارچ ها مصرف می شود و ترکیبات کربن و نیتروژن به سهولت تجزیه می شوند. این واکنش ها در دماهای بالاتر بهتر انجام می شود.واز طرفی دماهای بالا همگن سازی را تقویت می کند.
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *