تجهیزات پرورش قارچ

زمانی که به فکر راه اندازی مکان و کارگاهی برای تولید و پروش قارچ هستید باید گارگاه خود را مجهز به تجهیزات پرورش قارچ کنید تا بتوانید حداکثر بهره وری را با توجه به زمان  و هزینه ایی که برای این کار مصروف کرده اید را به دست آورید و قارچ های مرغوب و خوبی را به ثمر برسانید .

تجهیزات تولید قارچ

عبارتند از ابزار های دقیق مانند دماسنج و رطوبت سنج ، قفسه که شامل انواع قفسه ها از جمله ، قفسه ی آبکاری  ، آلومنیومی و قفسه ی لوله ای است.

ما توانسته ایم در این راستا با داشتن تخصص در زمینه ی تجهیزات پرورش قارچ موفق شده و بهترین و مرغوب ترین نوع تجهیزات قارچ را در اختیار کسانی که در شرف راه اندازی و تولید قارچ هستند قرار دهیم تا در موفقیت آن ها هم سهیم باشیم .

تجهیزات تولید قارچ که توسط گروه ما عرضه می شود در سطح بالایی از مرغوبیت و کیفیت قرار دارد و شما می تواند این تجهیزات را به سادگی از ما با قیمتی منصفانه خریداری کنید .

فن ها

در سالن های پرورش قارچ بیشتر از فن های ساده و یا سانتریفوژ استفاده می شود هر دو نوع یاد شده بخوبی از عهده فشار استاتیکی هوا-اصطکاک هوا برآمده و به خوبی هوا را تهویه می نمایند.

فشار استاتیکی بنا به تعریف ، مقدار فشاری است که به ستون آب وارد شده و حجم آن را یک اینچ (5/2سانتی متر) بالا می برد.این فشار بیشتر بعلت اصطکاک جریان هوا با صافی ها ،ثبات گرم و سرد و دیگر موانع در مسیر هوای ورودی ایجاد می شود.درجه بندی فن ها، براساس خروجی هوا که در فشارهای استاتیکی (SP) مختلف به صورت فوت مکعب در دقیقه (CFM) سنجیده می شود، صورت می گیرد و هنگام خرید یک فن باید به این دو عامل SPو CFM توجه نمود.

پرورش دهندگان قارچ دکمه ای از تجهیزات قارچ دکمه ای از فن هایی که قادرند در هر دقیقه 0.5 فوت مکعب هوای سطح کشت را تهویه نماینده ،استفاده می کنند. برای بیشتر سالن های کشت کوچک، یک فن ساده به قطر 25-15 سانتی متر و حجم تهویه 500-100فوت مکعب بر دقیقه با فشار استاتیکی(sp=0.5) کافی خواهد بود. با کم و زیاد کردن دور موتور می توان در مراحل مختلف کاشت ،تهویه مورد نیاز را انجام داد.برای آزمایش نحوه صحیح جریان هوا می توان مقداری دود سیگار  است.

حداقل راندمان فن در مورد یک اطاق را می توان با دانستن تعداد دفعات تهویه هوای مورد نیاز گونه قارچ در نظر گرفت . برای این منظور ابتدا حجم سالن کشت را به فوت مکعب محاسبه نموده وحجم اشغال شده توسط جعبه ها،قفسه ها،بستر کاشت و دیگر ادوات را از آن کم کنید ،عدد به دست آمده حجم فضای آزاد سالن کشت خواهد بودکه با تقسیم CFMمندرج روی فن به آن ،مدت زمان لازم (برحسب دقیقه) برای یک مرتبه تهویه هوای سالن کشت بدست می آید باتقسیم این عدد بر 60دقیقه، دفعات تهویه هوا به دست می آید.

عامل مهم دیگر در تهویه مطبوع هوای سالن پرورش،نسبت هوا  به بستر کاشت می باشد.که از تقسیم حجم فضای آزاد اطاق به فوت مکعب به سطح کاشت به دست می آید که این نسبت در پرورش قارچ دکمه ای 5 به 1 می باشد. اهمیت این نسبت به این خاطر است که چنانچه بستر کاشت خارج از تناسب بالا افزایش یابد. مقدار CO2 و گرمای تولیدی بیشتر از ظرفیت تهویه شده که این امر به نوبه خود مشکل زا خواهد بود.

قفسه بندی قارچ

از دیگر تجهیزات تولید قارچ که ازاهمیت زیادی برخوردار است قفسه بندی است ، با استفاده از قفسه بندی مناسب می توانید از فضا بهترین استفاده کنید و بیشترین بهره وری را از فضا ببرید .

قفسه ها در انواع مختلفی وجود دارد ، یکی از انواع این قفسه ها به گونه ایی هستند که نیاز به جوشکاری ندارند  مونتاژ و نصب  آنها بسیار ساده است و با استفاده از پیچ و مهره می توان آن ها را  بهم مونتاژ کرد ، همچنین جنس آن ها به گونه ایی است که در محیط مرطوب کارگاه دچار زنگ زدگی نمی شود .

 بنابراین اگر شما صاحب کارگاهی هستید که در آن انواع خدمات تولید قارچ را انجام می دهید با استفاده از قفسه بندی درست می توانید از فضایی که در اختیار دارید بهترین استفاده را کنید .

شما می توانید انواع قفسه های مرغوب و مطلوب ما را از گروه ما خریداری کنید .

بسته بندی قارچ

یکی از تجهیزات پرورش قارچ  که اهمیت زیادی در حفظ  و نگهداری از قارچ دارد ظروف بسته بندی قارچ است .

بسته بندی درست و حفاظت از قارچ بسیار مهم است به خصوص که قارچ سریع خراب می شود و همین نکته نشان دهنده ی اهمیت زیاد بسته بندی برای قارچ است ، با بسته بندی صحیح و به موقع قارچ می توان از فاسد شدن قارچ جلوگیری کرد و از این طریق جلوی ضرر و زیان

عوامل زیادی باعث از بین رفتن ارزش و خواص قارچ می شود مانند فساد میکروبی و …. که در نتیجه میتواند تا حد زیادی ویتامین ها و خواص این مواد غذایی با ارزش را ازبین ببرد .بنابراین ساده ترین راه برای حفاظت و نگهداری از قارچ بسته بندی کردن آن است .

چنان چه شما در شرف راه اندازی یک گارگاه برای تولید و پرورش قارچ هستید باید از با کیفیت ترین نوع تجهیزات پرورش قارچ برای کار خود استفاده کنید .

ما بهترین نوع تجهیزات تولید قارچ از جمله بسته بندی را با قیمتی مناسب تولید و به مشتریان خود ارائه می دهیم ، شما می توانید مطلوب ترین نوع بسته بندی را از ما خریداری کنید .