چگونگی نگهداری از قارچ

قارچ این ماده ی ارزشمند که دارای خواص بسیار زیادی برای بدن است و پروتئین بالایی دارد را می توان با روش های مختلفی نگهداری و حفظ کرد تا هر زمان که برای تهیه غذا به آن نیاز داشتیم دردسترس باشد با توجه به اینکه استفاده از قارچ طعم لذیذی به غذاها می دهد و استفاده ازقارچ این روزها بسیار رواج پیدا کرده است ، از این رو ما در این مقاله سعی داریم برای شما روش های پیشنهادی نگهداری قارچ را شرح دهیم :

روش اول:

یکی از راه های پیشنهادی ما استفاده از آب سرد و آب گرم است شما می توانید قارچ ها را خوب بشورید و سپس آن ها را در ظرف آب جوش برای مدت زمان کوتاه مثلا 1 تا 2 دقیقه قرار دهید و بار دیگر آن ها را در آب سرد بگذارید ، اما باید مراقب باشید که قارچ ها  به هیچ وجه نباید پخته شود ، این کار را می توانید تا چندین بار ادامه دهید و بعد از این که قارچ ها را در آبکش گذاشتید و آب آن ها کاملا گرفته شد در ظرف های مخصوص فریزر قرار دهید و در هر زمانی که به قارچ ها نیاز داشتید از آن ها استفاده کنید .

همان طور که می دانیم قارچ زمانی از کیفیت بالایی بر خوردار خواهد بود که از قبل تمام تجهیزات پرورش قارچ به خوبی  برای آن رعایت شده باشد  که یکی از این تجهیزات که می تواند در مرغوبیت قارچ بسیار تاثیر گذار باشد استفاده از کمپوست قارچ است ، زمانی که قارچ هایی با کیفیت بالایی داشته باشیم قطعا در ماندگاری آن هم تاثیرگذار خواهد بود .

کمپوست قارچ

روش دوم:

از دیگر روش هایی که برای نگه داری قارچ می توان به آن اشاره کرد روش بخار پز کردن است که همانند روش قبل است فقط به جای استفاده از ظرفی که از آب جوش پر شده است باید از بخار استفاده کنیم در این روش هم قارچ نباید پخته شود .

روش سوم:

از دیگر روش هایی که با استفاده از آن می توانید قارچ ها تازه نگهداری کنید استفاده از روش تفت دادن است در این روش شما می توانید بعد از اینکه قارچ ها را شست شو دادید اجازه دهید که آب قارچ ها به صورت کامل گرفته شود سپس قارچ ها را خرد کرده و در روغن تفت دهید فقط نکته ایی که باید آن را رعایت کنید این است که از اینکه قارچ ها را زیاد تفت دهید تا کاملا پخته شود باید خودداری کنید ، سپس قارچ ها را فریز کرده و هر زمان که به آن ها نیاز داشتید از قارچ ها استفاده کنید .

روش چهارم:

از زمان های قدیم خشک کردن از روش های مرسوم برای نگهداری مواد غذایی محسوب می شد که این خشک کردن با روش های مختلفی انجام می گیرد مانند استفاده از نور خورشید و یا گذاشتن قارچ ها در فر .

هنگامی که قارچ ها خشک شد می توانید آن ها را پودر کرده و با افزودنی های دیگری آن ها را مخلوط کرده و به عنوان یک چاشنی خوشمزه برای تهیه ی انواع سوپ ها ، غذاها و … از آن ها  استفاده کنید .

کمپوست قارچ

نکات مهم:

روشهای مختلفی برای نگهداری قارچ وجود دارد که میتوانید در مقالات بعدی آنها را مطالعه کنید .مانند کنسرو کردن قارچ ها و یا نگهداری طولانی مدت در یخچال . ولی همانطور که همه ی شما میدانید هر مواد غذایی که میخواهید مصرف کنید بهتر است که تازه باشد و مواد فریز شده فقط طعم خوبی دارند و خواص خود را از دست میدهند.

البته نا گفته نماند که کمپوست قارچ تاثیر زیادی بر خواص قارچ دارد. قارچ نیز مانند هر مواد غذایی دیگری دارای خواص بسیاری است که البته باید به روش صحیح استفاده شود یعنی به صورت تازه خریداری و مصرف شود.خواص قارچ را در مقالات بعدی به صورت کامل بیان کرده ایم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *