تکنیک های پرورش قارچ دکمه ای در طی فلاش سوم

میزان  عملکرد درفلاش سوم در صورت استفاده از واریته های هیبرید بسیار متغیر است .نکته مهمی که برای تولید محصول قابل قبول و در فلاش سوم باید به آن توجه کرد این است که پس از فلاش دوم فعالیت کمپوست  همچنان ادامه داشته باشد و خاک پوششی قارچ نیز نرم باشد.

خاک پوششی با ایجاد شرایطی سبب می شود باردهی قارچ افزایش پیدا کند که البته وجود نوعی باکتری در خاک پوششی عامل مهمی برای باردهی قارچ به شمار می آید .

ما در این مقاله سعی داریم برای شما اطلاعات مفید و تخصصی در مورد تکنیک هایی که برای قارچ دکمه ایی در طی فلاش سوم دارد ارائه دهیم با ما در ادامه ی این مقاله همراه شوید .

برای ایجاد تفاوت بین دمای هوا و دمای کمپوست دو روش وجود دارد که عبارتند از :

  • افزایش موقت دمای هوا برای بالا رفتن دمای کمپوست 22-23 درجه سانتیگراد و به محض اینکه دمای کمپوست به 21 درجه سانتیگراد رسید دوباره دمای هوا کاهش می یابد.
  • کاهش دمای اضافی هوا در صورتی که کمپوست همان شرایط قبل از کاهش دمکا را داشته باشد زیرا با این کار تفاوت بین دمای هوا و دمای کمپوست به حد قابل قبول خواهد رسید اما در این روش باید توجه داشت که این احتمال وجود دارد که فلاش سوم با تاخیر شروع گردد.
  • تهویه بیش از حد در طی فلاش سوم سبب افزایش خروج دی اکسید کربن ، تبخیر و گرما می شود و این عوامل به نوبه خود باعث تحریک بیشتر برای تبخیر و ایجاد اندام های زایشی بیشتر می گردد.در این حالت باید به کاهش میزان فعالیت کمپوست توجه شود.
  • میزان تهویه محدود بعد از فلاش دوم وبرای چند روز که سبب تبخیر کمتر و نیز کاهش میزان دی اکسید کربن می شوند.دراین حالت میسیلیوم کرک مانند بین اندام های زایشی تشکیل خواهد شد به محض پدیدار شدن اندام های زایشی شرایط تغییر می کند با توجه به این که میزان تولید دی اکسید کربن در طی این مرحله بسیار کم است ، از وجود چریان دائم و کافی هوای تازه مطمئن شوید.
  • میزان رطوبت موجود در خاک پوششی فاکتور مهمیااست زیرا در صورتی که خاک پوششی خیلی خشک باشد اندام های زایشی یا همان قارچ ها بسیار بزرگ خواهند شد و وزن قارچ ها علی رغم افزایش اندازه بسیار کم می شود.میزان فعالیت کمپوست تنها با تفاوت بین دمای هوا و دمای کمپوست مشخص نمی شود بلکه تاثیر پذیری عمده ان از میزان تفاوت  بین رطوبت موجود درهوا و رطوبت موجود در سطح خاک پوششی صورت می پذیرد فعالیت کمپوست در واقع توانایی کمپوست جهت تولید گرما ، رطوبت و دی اکسید کربن است.
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *