انتخاب بهترین کود برای سبزیجات و صیفی جات

کودهای گیاهی و ارگانیک موادی هستند برای رشد بهتر و سریعتر گیاهان اینکه چگونه می توان نوع کود را مشخص کرد و چگونه به گیاه مورد نظر کود داد  مبحث طولانی دارد. ما در این مقاله قصد داریم به شما عزیزان در انتخاب و بهترین کود برای سبزیجات و صیفی جات کمک کنیم.حتی  دوستانی که در منزل و حتی در خانه های آپارتمانی زندگی می کنند می توانند در گلدان ها و یا باغچه های کوچک  بذر سبزیجاتی مانند بذر ریحان ، بذر جعفری  و صیفی جات  پرورش داد و مواد غذایی مورد نیاز خود را تامین کنند. اگر به فکر سلامتی خود و خانواده هستید ما را تا پایان مقاله همراهی کنید.

 انواع کود:

کودها  انواع متفاوتی دارند. کودهای ارگانیک و شیمیایی که هر کدام از آنها مناسب برای گیاهی  می باشد. اما این روزها استفاده از کودهای ارگانیک رواج بیشتری یافته است و طرفداران بیشتری دارد زیرا علاوه بر رشد سریع و تقویت گیاه باعث می شود هیچ گونه مواد شیمیایی و مضر به گیاه و در نهایت به بدن انسان وارد نشود. کودهای ارگانیک در دو نوع مایع و جامد وجود دارند که در ادامه به طور کامل در مورد کودهای جامد و مایع توضیح خواهیم داد.

انتخاب کود برای سبزیجات:

 اضافه کردن کود ها باعث می شود خاک مغذی شده و خاک را برای گیاه بهینه کند اما چه نوع کودی برای گیاه شما مناسب است بستگی به نوع سبزیجات، خاک، آب و هوا و… دارد. اما همانطور که گفته شد استفاده از کودهای ارگانیک  هم برای گیاه  و هم برای پرورش آلوئه ورا و همچنین برای خود انسان نیز مفید است. بنابراین قبل از خرید از ارگانیک بودن آن مطمئن شویم.

 پرورش قارچ:

 قارچ جزئی از گیاهانی است که رشد  و پرورش آن روش های خاص خود را دارد و نمی‌توان با دیگر گیاهان را مقایسه کرد. برای پرورش قارچ نیاز به کمپوست قارچ مناسب و با کیفیت داریم. کمپوست ها نیز باید خصوصیاتی داشته باشند تا بتوانند قارچ‌ها را به بهترین شکل در خود پرورش دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کمپوست ها سایر مقالات را مطالعه نمایید. همچنین می توانید برای پرورش قارچ در منزل اقدام کنید اما قبل از آن باید اطلاعات کافی را از طریق سایت و تجربیات ما به دست آورید. برای تهیه کمپوست مناسب باید شرکت های معتبر در اصفهان و سایر مناطق را جستجو کرد و با نظر کارشناسی پوست مورد نظر را خریداری نمود.

 نتایج مصرف کود ارگانیک:

 قدرتمندترین کود ارگانیک دنیا کود مولتی آنزیم mog  میباشد. همانطور که گفته شد کودها می توانند تاثیر زیادی بر رشد  انواع گیاهان، میوه ها و سبزیجات می گذارد. اما این نوع کود ارگانیک مایع نتایج بسیار ‌العاده‌ای بر روی محصولات باغها گذاشته است. که می‌توانید این نتایج مصرف کود ارگانیک را در صفحات سایت مطالعه و مشاهده نمایید.

 نحوه مصرف کود:

 همانطور که گفته شد انواع مختلفی از کودها وجود دارند. چه میزان مصرف آن برای هر نوع گیاهی مشخص است. اما به هر حال با توجه به حجم خاک و گیاه ،  نوع آن و هر نوع کود متغیر است. بهترین راه این است که هنگام خرید کود از فروشگاه نحوه مصرف آن را از فروشنده درخواست کنید. و به طور کامل در مورد گیاه خود برای فروشنده توضیح دهید تا دچار مشکل نشوید.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *