حداقل درجه حررات

حداقل درجه حررات سالن در موقع Cook out

حداقل درجه حررات سالن در موقع Cook out چقدر باید باشد تا اندامهای تکثیری مایکوگون و ورتیسیلیوم را از بین ببرد?
یکی از منابع برای مایکوگون درجه حرارت کشندگی را 48 و برای ورتیسیلیوم 40 درجه سانتیگراد ذکر کرده است. البته در یکی دیگر از منابع برای ورتیسیلیوم 46 درجه را ذکر کرده است. مدت زمان نگه داری در این درجه را حداقل 30 درجه سانتیگراد ذکر نموده اند. البته توجه کنید که دمای کف سالن و گوشه های آن نیز این درجه حرارت و مدت زمان تاثیر را ببینند. همیشه هوای بالا و وسط سالن خیلی زودتر گرم می شود. سردترین جای سالن که کف آن می باشد نیز باید این درجه حرارت را حد اقل به مدت 30 دقیقه ببیند. بنابراین همیشه یک سنسور در کف سالن و یک سنسور هم در یکی از زاویه های پاین سالن نصب کنید. چون هوای گرم بالا می رود و هوای سرد به علت سنگین تر بودن در کف سالن قرار می گیرد.

گوشه های سالن هم به علت عدم سیرکولاسیون خوب هوا دیرتر گرم می شوند. اسپورهای قارچ در این مناطق هم هستند. دمای این دو سنسور باید مد نظر شما باشد. بنابراین تاکید می شود سردترین نقطه سالن این درجه حرارت را به مدت حدقل 30 دقیقه ببیند و الا Cook out ناقص اندامهای تکثیری این دو قارچ را ریشه کن نمی کند.

البته حساسیت قارچهای پاتوژن و رقیب دیگر به دما متفاوت است، اما اکثر آنها در درجه حرارت پاستوریزاسیون (60 درجه سانتیگراد) به مدت 30 دقیقه می میرند. برای کاهش جمعیت باکتریها و کلیه قارچهای مضر درجه حرارت بیشتری لازم است. بعضی از منابع بیشتر از 72 درجه را ذکر کرده اند و بعضی هم 80 درجه را. اینکه در منابع مدت زمان را 8 ساعت ذکر می کنند برای این است که سردترین منطقه سالن هم حداقل به مدت 30 دقیقه درجه حرارت مورد نظر را ببیند.

برای دیدن نمونه های هواساز پرورش قارچ اینجا کیلیک کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *