کمپوست قارچ

قارچ ریشی یا گانودرما (Ganoderma)

قارچ گانودرما لوسیوم یکی از قارچ های مهمی است که در طب سنتی کشورهای آسیایی بسیار مورد توجه قرارگرفته است این قارچ در ژاپن به نام مانتاکه یا ریشی(10000 ساله یا قارچ جاودانگی) و در چین باستان به نام قارچ فنا ناپذیر یا قارچ گیاه روح شناخته می شود.

فروش قارچ گانودرما در بسیاری از کشورهای آسیایی جهت افزایش انرژی، تقویت سیستم ایمنی و برای سلامت عمومی استفاده می شود. مکمل های Reishi به صورت کپسول، قرص، عصاره، پودر و چای عرضه می شوند.

از قارچ گانودرما اصل یا ریشی به عنوان پادشاه داروهای گیاهی نام می برند این قارچ در اغلب مناطق جنگلی شمال کشور و همین طور در جنگل های ارسباران در آذربایجان شرقی از روی درخت بلوط جمع شده است و عامل پوسیدگی سفید و فیبری چوب می باشد.

کمپوست قارچ

ریشی قارچ خوراکی نیست و از آن برای مقاصد دارویی استفاده می شود. چای ریشی دارای طعم و  مزه تلخی می باشد، زیرا این قارچ دارای 119 تری ترپن و مواد معطر ضد التهاب ضد تومور و ضد ویروس می باشد. با این حال میسیلیوم قارچ تلخ نیست بنابراین افرادی که از کپسول یا پودر آن استفاده می کنند، عطر و طعم تلخ آن موجب ناراحتی شان نمی شود. در کاربردهای جدید گیاهان دارویی از قارچ ریشی برای درمان بسیاری از بیماری ها از جمله سندروم خستگی مدرن، دیابت، سم زدایی از کبد ،کاهش کلسترول ،جلوگیری از رشد تومور،جلوگیری از لخته شدن خون استفاده می کنند.

برای رشد و پرورش قارچ باید به تجهیزات پرورش قارچ بسیار توجه کرد.

قارچ ریشی برای موارد زیر استفاده می شود:

تقویت سیستم ایمنی بدن
افزایش قدرت و استقامت
کاهش کلسترول
درمان علائم دستگاه ادراری تحتانی (نیاز به ادرار کردن در شب، جریان ضعیف ادرار، دفع بیشتر از حد معمول و عدم توانایی در کنترل جریان ادرار) در مردان
Reishi همچنین کاربردهای دیگری دارد که توسط پزشکان بررسی نشده است تا ببینند آیا کار می کنند یا خیر.

قبل از مصرف مکمل های ریشی با ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی خود صحبت کنید. مکمل های گیاهی قوی تر از گیاهانی هستند که در آشپزی استفاده می کنید. آنها همچنین می توانند با برخی داروها تداخل داشته باشند و بر نحوه عملکرد آنها تأثیر بگذارند.

عوارض جانبی ریشی ممکن است شامل موارد زیر باشد:

حالت تهوع (احساس می کنید که قصد دارید بیرون بیاورید)
بی خوابی (مشکل در به خواب رفتن، خواب ماندن یا زود بیدار شدن)
آسیب کبدی

چه چیز دیگری باید بدانم؟

اگر از داروهای رقیق کننده خون مانند وارفارین (Coumadin®، Jantoven®) استفاده می کنید، با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود صحبت کنید. قارچ گانودرما می تواند خطر خونریزی شما را افزایش دهد.
اگر از داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی استفاده می کنید، با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود صحبت کنید. این قارچ ممکن است برای شما ایمن نباشد.
اگر از پودر اسپور قارچ ریشی استفاده می کنید، با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود صحبت کنید. ممکن است سطح ماده ای به نام CA72-4 را در بدن شما افزایش دهد. این ممکن است در نتایج آزمایش شما نشان داده شود و در درمان سرطان شما اختلال ایجاد کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *